Skip to main content

საწრეო მუშაობის გეგმა-განრიგი ბუნებისმეტყველებაში.


საწრეო მუშაობა ბუნებისმეტყველებაში.



საგანი: ბუნებისმეტყველება.

სკოლა: სსიპ. მარტვილის მუნიციპალიტეტის სოფელ მუხურჩის საჯარო სკოლა.

კლასი: III

წრის სახელწოდება „მე მიყვარს ბუნება“.

სასწავლო წელი: 2019-2020. I-ლი სემესტრი (4 ოქტომბერი-20 დეკემბერი) წრის ხელმძღვანელი: ნონა თოფურია.

წრის მიზანი:

·         მოსწავლეებში ბუნებისადმი ინტერესის გაღვივება.

·         დაკვირვების კვლევის, კლასიფიცირების, მსჯელობის და დასკვნების გამოტანის უნარ-ჩვევების გამომუშავება.

წრის მოკლე დახასიათება:

მე-3 კლასის მოსწავლეები იმუშავებენ გაკვეთილზე მიღებული ცოდნის გაღრმავება-გამტკიცებაზე. წრის მუშაობა წარიმართება მრავალფეროვანი თვალსაჩინოებებით, გამოყენებული იქნება კვლევა-ძიებისთვის განკუთვნილი სავარჯიშოები. საკუთარი დაკვირვების შედეგად მიღებული შთაბეჭდილებები დადებით სასწავლო მოტივაციას შეუქმნის მოსწავლეებს, რაც კიდევ სახალისოსა და საინტერესოს გახდის ბუნებისმეტყველების მეცადინეობას, ასევე დაეხმარება მოსწავლეებს შემეცნებითი უნარების დაუფლებაში.



წრის პროგრამა:

თარიღი
თემის დასახელება
მიზანი. აქტივობა
რესურსი
დრო
4.10
დედამიწა
მოსწავლეები შეიძენენ ცოდნას დედამიწის შესახებ, გაეცნობიან დედამიწის მოდელს გლობუსს და დედამიწის წარმოშობის ისტორიას. დახატავენ თაბახის ფურცელზე დედამიწის მოდელს.
გლობუსი. თაბახის ფურცლები და ფანქრები.
45 წუთი.
11.10
მზე და მთვარე
მზისა და მთვარის ნიშან-თვისებების განსხვავება ერთმანეთისაგან მთვარის და მზის შესახებ წარმოდგენების განვითარება. შექმნიან მზის და მთვარის მოდელს.
დაფა ცარცი სახატავი ფანქრები და თაბახის ფურცელი.
45 წუთი
18.10
მზის სისტემა
შეისწავლიან მზის სისტემის ელემენტებს. დაადგენენ რომელი პლანეტები მოძრაობენ მზისგან პირველ, მესამე და მეშვიდე ორბიტაზე. შექმნიან პლაკატს მზის სისტემის.
კომპიუტერი. ფლიფჩართი. ფანქარი.
45 წუთი.
25.10
სითბო
გაეცნობიან ბავშვები სითბოს წარმოქმნის ბუნებრივ და ხელოვნურ მიზეზებს. გაზომავენ ჰაერის, წყალის და სხეულის ტემპერატურას.
თერმომეტრი.
45 წუთი
01.11
ბუნებრივი და ხელოვნური.
ბავშვებმა განასხვავონ ერთმანეთისგან ბუნებრივი და ხელოვნური. გამოფენა მოეწყობა ბუნებრივი და ხელოვნური საგნების. ბავშვები დაახარისხებენ თავიანთი წარმოშობის მიხედვით.
დაფა. ცარცი. ყვავილი. ქვა. თიხა. თიხის ჭურჭელი.
45 წუთი
8. 11
ცოცხალი და არაცოცხალი
ცოცხალი და არაცოცხალი ბუნების მნიშვნელობა ადამიანის ცხოვრებაში. ვიდეორგოლის ჩვენება ცოცხალ და არაცოცხალ ბუნებაზე.
კომპიუტერი. პროექტორი
45 წუთი.
15. 11.
საარსებო გარემო
გაიგონ ბავშვებმა სარსებო გარემოს სასიცოცხლო მნიშვნელობა. შექმნან ნახატები სარსებო გარემოზე.
სახატავი ფანქრები თაბახის ფურცლები.
45 წუთი
22.11
ხილი და ბოსტნეული
მოსწავლეებმა შეძლონ სხვადასხვა ხილის და ბოსტნეულის ამოცნობა და მათ შორის განსხვავების დადგენა. გავაცნოთ ბავშვებს ხილსა და ბოსტნეულში შემავალი ვიტამინების სასარგებლო თვისებები
ხილით და ბოსტნეულით სავსე კალათა
45  წუთი
29. 11
სასმელი
წყლის მნიშვნელობა ცოცხალი ორგანიზმისთვის. გაზიანი და ალკოჰოლური სასმელების უარყოფითი ზეგავლენა ჯამრთელობაზე. სლაიდშოუთ ვაჩვენებთ ბავშვებს სხვადასხვა მინერალურ და ალკოჰოლურ გაზიან სასმელებს.
კომპიუტერი
45 წუთი
3.12
გარემოზე ზრუნვა
ადრეულ ასკიდან ჩამოუყალიბდეს ბავშვებს გარემოზე ზრუნვა და ბუნების სიყვარული. ბავშვები დაასუფთავებენ ეზოსა და თავიანთი საქმით დაამტკიცებენ რომ მართლაც ზრუნავენ ბუნებაზე.
ნაგვის პარკი რეზინის ხელთათმანი
45 წუთი
6.12
ჯანმრთელობა და ჰიგიენა
მოსწავლეებს ჩამოუყალიბდეს უნარ-ჩვევები ჰიგიენის შესახებ, რადგან იყვნენ ჯანმრთელები. დაფაზე ჩამოვწეროთ ჰიგიენის წესები, საკვების შენახვის წესები.
დაფა ცარცი
45 წუთი
13.12
ორგანიზმების განვითარება
მოსწავლეებმა გაიგონ ორგანიზმის სასიცოცხლო ციკლის შესახებ. განიხილავენ და აღწერენ პეპლის სასიცოცხლო ციკლს.
დაფა ცარცი
45 წუთი
20.12
ბუნების სადარაჯოზე
ბუნების მნიშვნელობა ადამიანის ცხოვრებაში. დავიცვათ და გავუფრთხილდეთ ბუნებას. მოსწავლეები დარგავენ ნერგებს სკოლის ეზოში.
ნერგები
45 წუთი


Comments

Popular posts from this blog

სოციალური პროექტის,,არა ბულინგს"- სურათები და მოკლე დახასიათება.

       სსიპ მარტვილის მუნიციპალიტეტის სოფელ მუხურჩის საჯარო სკოლაში   განხორციელდა სოციალური პროექტი ,,არა ბულინგს“. პროექტი ჩატარდა 14.10.2019 დან 28.10.2019-მდე მე-3 კლასში. პროექტს   ხელმძღვანელობდა   ნონა თოფურია.         უძველესი დროიდან დღემდე მთელ მსოფლიოში და   საქართველოშიც ბულინგი უდიდეს პრობლემას წარმოადგენს. ბულინგის ფორმები,როგორც სკოლის მოსწავლეებთან და თინეიჯერებთან, ასევე მოზრდილ ადამიანებშიც გვხვდება.მისი მსხვერპლი კი ძირითადად, ბეჯითი   მოსწავლე ან ნაკლის მქონე ბავშვი ხდება. სამწუხაროდ, საქართველოში ხშირად არ ტარდება ბულინგის საწინააღმდეგო აქციები.ჩვენს გარშემო ხშირია ბულინგი,რომელიც ითხოვს ყურადღებას და საზოგადოების აქტიურ მონაწილეობას პრობლემის აღმოსაფხვრელად.

სოციალური პროექტი:,,ჯანსაღ სხეულში ჯანსაღი სულია".

სოციალური   პროექტი სსიპ მარტვილის მუნიციპალიტეტის სოფელ მუხურჩის საჯარო სკოლა პედაგოგი:     ნონა თოფურია პროექტის   სათაური ,,ჯანსაღ სხეულში ჯანსაღი სულია“. პროექტში   მონაწილეები     მასწავლებელი,   მოსწავლეები,   მშობლები,   მოწვეული   უბნის   ექიმი. კლასი   10 რესურსი     ფოტოები,   ფორმატის   ქაღალდები,   მარკერები,   ფოტომასალები,   კომპიუტერი. დრო    2   კვირა. პროექტის   აქტუალო ბა     გამოცდილებამ   მიჩვენა,   რომ   მოსწავლეთა   უმეტესობას   არა   აქვს     ცოდნა,   თუ   რა დიდ   გავლენას   ახდენს   საკვები   ადამიანის   ჯანმრთელობაზე.   ჯანმრთელ   კვებას   შეუძლია   შეამციროს   ...

საწრეო მუშაობა ბუნებისმეტყველებაში მე -8,მე-9 შეხვედრა.

            მე-8 საწრეო მუშაობის თემაა: ,,ორგანიზმების განვითარება". ბავშვებმა გაიღრმავეს ცოდნა ორგანიზმების განვითარების შესახებ, გაეცვნენ  ილუსტრაციის დახმარებით პეპლის  ზრდა -განვითარებას მე-9 საწრეო მუშაობის თემა: ,,საარსებო გარემო" ბავშვებმა ჩამოთვალეს საარსებო გარემო, რომელიც ცოცხალი ორგანიზმებისათვის სასიცოცხლო მნიშვნელობისაა და ამ საარსებო გარემოში მობინადრე ცოცხალი ორგანიზმები დაახასიათეს.